Hunddagis

taxenshundskola2

Erik med stammisen Bonnie.

För oss ligger främsta fokus på att skapa en harmoniskt miljö för hunden, trygghet och trivsel är a och o hos oss på Taxens Hundskola.

Vi har flextid, det vill säga att du kan lämna och hämta din hund när det passar dig bäst. För våra långvariga gäster har vi en maxvistelse på två veckor.

Att skapa rutiner är viktigt för både hund och människa. Varje dag rastas hundarna med två promenader, dessa anpassas efter individens kondition, ålder och eventuella skador. Oftast sker rastningen på de härliga skogsvägarna i närområdet, det är inte heller ovanligt att vi tar en simtur i Öresjön belägen precis runt hörnet. Utöver de schemalagda promenaderna har hundarna under dagarna även obegränsad tillgång till innergården där en hel del lockande leksaker väntar. Att vila är viktigt. Vårt vilorum besöks flitigt av både äldre och yngre hundar. Annas tax Sture är stammis och en riktig expert på att njuta av livet!

Vår dialog med dig som hundägare är mycket viktigt. Vi finns alltid tillgängliga för en pratstund och uppdaterar dig alltid om hur dagen på dagis fortlöpt. På så sätt behöver du aldrig oroa dig för din hunds välmående.

Har du kompletterande frågor eller intresserad av att signa upp på kölistan? Kontakta oss här.